tisdag 17 februari 2009

Syjunta del 1: Jacka

Denna dag har ägnats åt modifikation, en egensydd jacka och ett par Lundhagsbyxor jag köpte billigt fick sig en rejäl omgång.

Jackan sydde jag som en del i mitt projektarbete i gymnasiet. Dock har ärmarnas justeringsmekanism varit trög och svårjusterad, vilket berott på den kraftiga remmen jag använt. När jag beställde lite prylar från shelby.fi, som jag lär återkomma till (massa godis), så såg jag att de hade rea på så kallade slip buckles (ingen aning om vad de heter på svenska). Jag beställde i alla fall dessa då jag tänkte att jag kunde byta ut dem jag hade på jackan mot dessa. Sagt och gjort så bytte jag och resultatet blev långt över förväntan. Lättjusterade men samtidigt så håller de emot ordentligt och går inte upp. Denna typ använder Klättermusen sig av på sina greppet-vantar, vilket funkar riktigt smidigt. Jag låter bilderna tala för sig själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar